lunedì 15 gennaio 2018

Ski chalets and mountain houses decor ideas

When it comes to food and fashion, it is natural to be inspired by the season; well, the little secret to make a house become your home is to do that with interior decoration too. You won’t need anything showy; a few well-mixed elements will do and they will easily create the right atmosphere.

Pewter is perfect to the purpose: being a precious material yet not a show-off, it enriches the most refined rooms with its timeless elegance. We made five mood-boards and we mixed Marinoni pewter items with other design objects, for you to get inspired.

The common denominator is the natural origin of the elements we chose such as felt, wood, fabric and pewter.

Let’s start with the brightest one, for the most energetic and lively people, where red dominates. A lamp with a red fabric cable, felt cushions, a wooden stool and the Marinoni pewter picture frame: see the result.


Our second proposal is more refined and design-oriented; curves and circles bring softness to this board. The Foscarini Caboche ceiling lamp determines the style of the scheme and it charmingly blends with the Muuto felt basket, the natural linen fabrics and the rounded corners pewter large tray.


In this combination, black adds definition to the natural colour scheme and provides a graphic contrast. The Nordic note is also given by the fur throw and the pewter and slate square tray. The Scandola rectangular table and the Hay chair complete the atmosphere.


With black as a dominant shade, tartan pattern and antlers chandelier, pewter grey in this combination has the ability to enhance other colours with a supremely sophisticated effect.  You can see the intriguing refined shades of grey with a hint of yellow in these Marinoni pewter objects: pewter and deer antlers lamp, charger and goblet


Our last proposal takes a natural palette with pale grey and light wood. Together with the fifties armchair and the wooden bench, the handcrafted pewter and glass hurricane and the deer antlers candleholder contribute warmth and character to the interior. 







venerdì 12 gennaio 2018

Idee per arredare la casa in montagna

Seguire le stagioni non solo con i vestiti e con il cibo, ma anche con l'arredamento: è questo uno dei segreti per entrare in sintonia con l'ambiente che ci circonda e vivere meglio. Non serve qualcosa di troppo vistoso, bastano alcuni piccoli elementi ben bilanciati per dare la giusta armonia.

Per questo scopo il peltro è l'ideale: si tratta di un materiale prezioso che non ama mettersi in mostra ma arricchisce, con la sua eleganza senza tempo, gli ambienti più preziosi. Abbiamo preparato cinque mood board che uniscono gli oggetti in peltro Marinoni con altri semplici oggetti di design, per arredare la vostra casa in montagna.

Il filo conduttore è la naturalità degli elementi selezionati, come il feltro, il legno, i tessuti e il peltro.

Iniziamo con la moodbord più accesa, per le persone esuberanti ed energiche, dove il rosso domina la scala cromatica. Una lampada con il cavo di tessuto, i cuscini in feltro, uno sgabello in legno e il portaritratto in peltro Marinoni. Ecco il risultato.



Il secondo mood che vi proponiamo è più raffinato e di design, dominato da curve e forme circolari. La lampada Caboche di Foscarini definisce lo stile e si abbina con il contenitore in feltro Muuto, la scelta di tessuti di lino naturale e il vassoio rettangolare in peltro con bordi arrotondati.





Passiamo ora ad una board dai toni più dark, dove il mood è definito dalla pelliccia di montone e rafforzato da un vassoio in peltro e ardesia. In questo caso i complementi d'arredo più adeguati sono il tavolo a capretta di Scandola e una sedia in legno di Hay.



Per chi ama il trionfo dell'eleganza e dello stile, passiamo al velluto nero e alla lampada in peltro e corna di cervo. Con questo mood si abbinano magnificamente il sottopiatto in peltro, la seduta Tartan e il calice in peltro Marinoni. Basta un colpo d'occhio per lasciarsi conquistare da questo mood!



Per finire, torniamo su tonalità più luminose con una poltrona anni '50, un portacandela in peltro e vetro e una panca in legno chiaro. Anche qui le corna di cervo possono aiutare molto a definire il mood della casa in montagna, questa volta in versione candeliere.



Cosa ne pensate di questi mood? Quale si addice di più al vostro stile?